Det kan til tider være svært at se, hvordan kunderelationen kan opretholdes, samtidig med at du skal have inddrevet dit tilgodehavende fra en kunde – men det er ikke en umulighed at gøre begge dele.

Når du vælger inkassoinddriver, skal du være opmærksom på, at inkassatoren repræsenterer jeres virksomhed. Det er altså jeres værdier og jeres virksomhedskultur, der skal afspejles – også selvom inkassoinddriveren sidder på et eksternt kontor. Husk, at det drejer sig om jeres gode navn og omdømme.

Du skal kunne stole på, at din inkassopartner er vedholdende og engageret med at inddrive dine penge. Men du bør også kunne stole på, at skyldner altid behandles sobert i processen.

Derfor er god behandling vigtig

Helle Nyegaard, økonomichef hos TEKNOS, fortæller her, at det er vigtigt for virksomheden, at kunder oplever en god behandling – også under en eventuel inkassosag.

Husk på, at der kan være mange grunde til at skyldneren sidder i den klemte situation.

Ikke at miste kunden er et vigtigt parameter for nogen – og helt ligegyldigt for andre. Hos Connection Inkasso er det en KPI.

Leave a Reply