Inkasso og persondata

 

  • Connection Finans er som inkassovirksomhed dataansvarlig og laver derfor ikke databehandleraftale med vores kunder. Vores kunder har adgang til vores kundeportal, hvor man som kunde kan se oplysninger på de sager der er fremsendt til inkasso. Det er dog ikke alt data som fremgår. Det er Connection Finans som beslutter hvordan data anvendes i forbindelse med inkassoprocessen. Connection Finans supplerer og ajourfører den data som er modtaget af kunden.
  • Da Connection Finans er dataansvarlig, er både håndteringen af data fra vores kunder og generel håndtering af data Connection Finans ansvar. Connection Finans tilpasser løbende vores behandling af data i forhold til gældende lovgivning på GDPR-området.
  • Forskellen på databehandler og dataansvarlig kan defineres på følgende måde; En databehandler kan være en virksomhed der laver lønsedler, som udelukkende anvender data til at lave en lønseddel på baggrund af forskrifter fra kunden. En dataansvarlig derimod beriger modtaget data fra kunder og bestemmer selv hvordan denne data bruges.
  • Connection Finans må i henhold til Persondataforordningen behandle data, som Connection Finans har en legitim interesse i at behandle. Dette betyder, at Connection Finans må opbevare data så længe disse er juridisk nødvendige.
  • Ved spørgsmål er du er velkommen til at kontakte Connection Finans – Telefon: 75582528 – Mail: kreditor@connectionfinans.dk