Proces

Inkasso – en tillidssag

By 11. juni 2020 No Comments

Inkasso skal ikke foretages af robotter!

Hos Connection ser vi inkasso inddrivelse som en tillidssag, hvor særligt to ting er i fokus:

  1. En god og værdig dialog med skyldner, så skyldner er parat til at fortsætte som kunde i din virksomhed.
  2. At inddrive det skyldte beløb til din virksomhed.

Vi håndterer derfor hver sag individuelt, og lægger vægt på den gode dialog.

En udbredt misforståelse

Det er en udbredt misforståelse, at alle skyldnere prøver at løbe fra at betale. Sandheden er dog, at de fleste skyldnere faktisk gerne vil betale dét, de skylder, men ofte er der ydre omstændigheder, som besværliggør dette. Det kan være en livskrise i form af skilsmisse, dødsfald, fyring og meget andet. Derfor er netop en dialog omkring dette og muligheden for at betale det skyldte beløb tilbage, så vigtig i vores fremgangsmåde.

Det øger også sandsynligheden for, at skyldner er parat til at fortsætte som kunde i din virksomhed efterfølgende. Vi tænker derfor langsigtet på vegne af din virksomheds relation til kunden, og ligeledes i forhold til din virksomheds ry, da vi ved, at det er vigtigt for din fremadrettede forretning.

Skræddersyet inkasso

Vi skræddersyer derfor hvert inkassoforløb til den enkelte skyldner. Det forbedrer din inddrivelse og kunderelationen.

Der skal bruges tilstrækkeligt med ressourcer på at inddrive gælden, så ingen, som kunne have betalt, slipper udenom. Samtidig er det vigtigt, at der ikke spildes penge på nytteløse tiltag i inddrivelsen. Vores hemmelige våben i den mission er Artificial Intelligence (AI). Det kan du læse mere om her.

 

I videoen nedenfor fortæller Jonas om vores tilgang til inddrivelse, og hvor højt vi vægter den gode dialog.

 

Jonas – Inkasso

Leave a Reply